جرثقیل برقی زنجیری برای حالات مختلف باربرداری استفاده می شوند. انتخاب جرثقیل برقی زنجیری مناسب برای کاربردهای متفاوت کاری بسیار تخصصی می باشد. کارشناسان فنی “الو ابزار” موارد زیر را برای کمک به پاسخ این سوال که، “چگونه می توانم یک جرثقیل برقی زنجیری انتخاب کنیم “، و یا “چه نوع جرثقیل برقی زنجیری نیاز داریم؟” تهیه کرده اند.

ظرفیت:
اولین موردی که باید مد نظر قرار گرفته شود وزن جسمی است که جرثقیل برقی میخواهد بلند کند، زمانی که برآورد وزن انجام شد، آن را به نزدیکترین تناژ بین تناژهای 1/4 تن، 1/2 تن، یا 1 تن گرد می کنیم؛ اگر بار مورد نظر بیش از 3 تن وزن (6000 پوند) داشته باشد، برای اطمینان از یک انتخاب بی خطر و عملکرد مناسب جرثقیل ممکن است مجبور شوید یک جرثقیل زنجیری 4 تن انتخاب کنید.

ارتفاع باربری:

     در مرحلۀ بعدی مسافتی که بار جابه جا می گردد، محاسبه می شود. برای تعیین این مسافت، شما نیاز به بررسی 2 نکته دارید. اولین نکته مکانی است که جرثقیل برقی بر آن آویزان شده است؛ و نکته دوم جاییست که بار مورد نظر به جرثقیل متصل می گردد. پیدا کردن مقدار مسافت به سادگی با تفریق محل استقرار بار از محل آویزان شدن جرثقیل برقی به دست می آید.

سرعت:
مرحلۀ بعدی تعیین سرعتی مورد نیاز برای جابجایی بار است. این موضوع می تواند یک تصمیم دشوار برای کسی باشد که تجربۀ زیادی در جابجایی اجسام با جرثقیل برقی ندارد، و ممکن است بهتر باشد که این تصمیم به یک فرد خبره واگذار شود.
سرعت باربرداری به عوامل زیادی بستگی دارد. مهمترین عامل ایمنی است. برخی از عواملی که باید شناخته شده باشد تا با خیال راحت بتوانید با سرعت خوب جسمی را جابجا کنید به شرح زیر است:

-جسم مورد نظر چیست؟

-آیا جسم شکننده است؟

-آیا اگر به سرعت از زمین برداشته شود می شکند؟

-محیط اطراف بار چیست؟

-آیا فضای کافی در اطراف بار وجود دارد که جرثقیل با خیال راحت در سرعت مورد نظر کار کند؟

     باز هم عنوان می کنیم که، معمولا بهترین پاسخ به این سوالات توسط یک فرد حرفه ای انجام می گیرد. محیطی را فرض کنید که لوله های مذاب با حرارت بسیار بالا گداخته می شوند و باید در زمان بسیار کوتاهی این لوله ها به محیطی سرد منتقل شوند بنابراین در این محیط سرعت حرکت جرثقیل برقی و جابه جایی مواد بسیار مهم است.

ادامه نکات مورد نیاز جهت انتخاب جرثقیل برقی به زودی در مقاله ای دیگر خدمت شما تقدیم می گردد.

یک دیدگاه برای “نحوه انتخاب جرثقیل برقی زنجیری مناسب”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
Call Now Buttonتماس با واحد فروش: ۶۶۷۶۵۸۰۰