سایز سیم بکسل

بروزرسانی در تاریخ 1402/05/08

سایز سیم بکسل

سایز سیم بکسل

اندازه قطر سیم بکسل :

 اندازه قطر سیم بکسل به رشته سیم هایی که به دور هم پیچیده شده و یک سطح مقطع را تشکیل میدهند گفته میشود که این اندازه را می توان با کولیس اندازه گیری نمودو در شکل بالا نحوه اندازه گیری قطر سیم بکسل را مشاهده می فرمایید(در عکس سمت چپ نحوه نا درست اندازا گیری توسط کولیس نشان داده شده است و عکس سمت راست نحوه اندازه گیری صحیح قطر سیم بکسل را مشاهده می فرمایید).

 

سطح مقطع :

سطح مقطع گالوانیزه برای محیطهای خورنده در دسترس می باشد.ژاکت پلاستیکی نیز در بعضی از سازه ها مورد استفاده قرار میگیرد.

 

درجات سیم :

شایع ترین نمرات سیم بکسلهای مورد استفاده عبارتند از 1420-1770 N/mm², and 1860N/mm²

فولاد ضد زنگ و سیم های مخصوص دیگر برای برنامه های خاص و تجهیزات خاصی ارائه شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

کابلها با سیم های گرد ساخته می شوند،سیم مثلثی شکل نیز برای استفاده در سازه های خاص انتخاب می شوند.

به طور کلی قدرت بالای سیم سبب این می شود که شکل پذیری پایین تری داشته باشد.

انواع سیم بکسل از نظر سایزبندی

انواع سیم بکسل از نظر سایزبندی

سیم بکسل ها در اندازه ها و سایز بندی های مختلفی تولید می شوند. معمولاً، سایز سیم بکسل ها با قطر خارجی مشخص می شود و اغلب در واحد اینچ (inch) یا میلیمتر (mm) اندازه گیری می شود. به طور کلی، سیم بکسل ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند، از جمله:

6 میلیمتر
7 میلیمتر
8 میلیمتر
9 میلیمتر
10 میلیمتر
11 میلیمتر
به علاوه، برای هر سایز سیم بکسل، می توان جنس سیم را نیز مشخص کرد. به عنوان مثال، سیم بکسل های با مغزی کنفی و فولادی وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی ها و کاربردهای مختلفی هستند.

سایز سیم بکسل ها برای کاربردهای مختلف متفاوت است و بسته به نوع کاربرد، سایز و اندازه آنها ممکن است متفاوت باشد.

به عنوان مثال، در برخی کاربردهای صنعتی و ساختمانی، سیم بکسل های بزرگتری با قطر خارجی بیشتر استفاده می شوند که معمولاً برای انتقال سیگنال های بزرگتر و با توان بالا استفاده می شوند.

همچنین، در کاربردهایی که سیم بکسل ها به صورت قابل توجهی به طول می انجامند، ممکن است سیم بکسل های با سایز کوچکتری با قطر خارجی کمتر استفاده شوند تا وزن کابل را کاهش دهند و نصب و حمل و نقل آنها را آسان تر کنند.

وزن هر متر سیم بکسل

سایز سیم بکسل ها از 6 تا 11 میلیمتر متغیر است و سیم بکسل هایی با سایز 8 و 10 میلیمتر بیشترین کاربرد را دارند. همچنین، سیم بکسل های با مغزی کنفی دارای وزن سبک تری نسبت به سیم بکسل های با مغزی فولادی هستند و سیم بکسل های نمره 10 بسیار پر مصرف هستند.

به عنوان یک داده کمکی، وزن هر متر سیم بکسل بستگی به جنس و ضخامت سیم و همچنین طول بکسل دارد و ممکن است در بکسل های مختلف متفاوت باشد.

سایز سیم بکسل در سایش و خمش  :

مقاومت سایشی در مقابل خمش و مقاومت در برابر پاره گی،در حالی که این امکان وجود دارد ،احتمال اندکی وجود دارد که یک دستگاه را بتوان یافت که برای آن یک سیم بکسل مناسب و مخصوص آن طراحی و تولید شده باشد بلکه سیم بکسلها همانطور که گفته شد با مقاومت های مختلفی از لحاظ سایش ،خمش و پاره شدن تولید می شود و برای انتخاب سیم بکسل مناسب ، دستگاه و نوع کاربرد آن آنالیز شده و با توجه به حیطه کاری آن سیم بکسل مناسب انتخاب می شود.

به عنوان مثال سیم بکسل 6 رشته ، سیم بکسل 8 رشته ، سیم بکسل نتاب

 

دو عامل مهم برای انتخاب سیم بکسل مناسب ( سایز سیم بکسل ) :

دو عامل بسیار مهم که در انتخاب سیم بکسل برای دستگاه مورد نظر  1- مقاومت در برابر سایش  2- مقاوم در برابر خم شدن می باشد.

Save

 

یک دیدگاه برای “سایز سیم بکسل”

  1. با تشکر از مطالب مفیدتون یک سوال داشتم. شما چه سیم بکسلی را برای استفاده بعنوان حفاظ و نرده طولی در یک دامداری بطول حدود ۱۰۰ متر پیشنهاد میدهید؟ در اینحالت نه سایش مطرح هست و نه خمش. تنها کافیه تحمل فشار وارده از طرف دام رو داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
Call Now Buttonتماس با واحد فروش: ۶۶۷۶۵۸۰۰